Nama glamour

Followers

Khamis, 6 Januari 2011

Kenapa Jie Hearty?

As-SaLaM,,.

Sekadar ingin mengisi masa lapang..he3..Mungkin semua orang terfikir kenapa jie hearty? Sbnrnya sejarah bermula swktu pertama kali ingin membuat e-mail...Waktu tu buta IT dan terfikir2 mcm mana nak cari nama yg sesuai tuk e-mail...kira mcm terujalah sdkt, mklumlh buat prtama kali... Zmn dulu mana ada kmudahan Internet, dunia mulai berubah dan maju...Jadi, kita pun kena majukan diri agar tidak tersesat di bumi sendiri....

"Jie" itu singkatan dari nama aku "Hafizie" krn orng slalu panggil aku dgn nama tu, tapi klau dulu2 aku suka guna "P.G." sbgai nama glamour sbb orang Kelantan mmg suka ringkas2 mcm tu, cth "Makan" jadi "Make", "Tidor" jadi "Tido", dsbgnya yg brkaitan....Jadi, orng slalu pnggil dgn nama tu..tapi orng yg biasa dan kwn baik pnggil "G" jer...tapi lps pada tu, aku sngaja pnjngkn sdkt jd "P-Jie" yg scara suka2...he3

Hearty??? Yg tu pun scara tdk sengaja jer..itu dsbbkan aku minat sgt dlm bidang nasyid ni... Semua lagu nasyid yg best2 aku layan, aku hayati, dsbginya...Klau sehari xdgr lagu nasyid mmg aku blh jd xtenang...Dulu, masa sekolah aku slalu dgr radio IKIM.fm. "Pilihan Utama". Dsbbkn itu, aku mulai minat tuk slalu dgr smpaikan buat nota pun aku dgr jer dan belakang kulit buku nota aku, mesti ada jer lirik nasyid.."Hearty" tu disbbkn nama kump. Nasyid DeHearty yg popular dgn lagu Wanita, Di Hati, dll..Aku ambil singkatan dr nama kump. tu..


Maka???
Terciptalah e-mail Yahoo aku: jie_hearty89@yahoo.com.."89" itu tahun kelahiranku..1989...ada orang tanya kenapa hearty bukan Liver...Sbbnya hearty tau heart tu brkaitan dgn jantung, liver tu baru hati..sbnrnya hati tu nama yg unik sbb hearty=hati.. sama mcm nama kump. Inteam=Intim, UNIC=You And I See, DMEN'C=Dimensi, Are-Buddy=Abadi, dll...bukan ker unik tu???

Dlm "Facebook" pula sama jer asalnya..aku ada 2 akaun facebook tp yg nama asal aku tu ada problem ckt xdpt buka...so, buat yg baru tp guna "gmail' bukan "yahoo"...Lps pada aku tukar jd "Jie Hearty", aku try nak kmblikn nama pd asal tapi malangnya sudah byk kali try xbrjaya...bila tukar tu dah berjaya dah tp buka2 balik ttp sama shingga skrng.. Maka, berterusan orng pnggil "Jie Hearty"...huk3...xkshlh, jnji lps pada itu aku mulai trfikir sejenak..mgkn ada kbaikan juga guna nama tu, skurng2nya ada identiti masing2 dan brbeza dgn orng lain...

Dari situlah aku mulai membaca buku2 yg ada kaitan dgn Hati...tuk tmbh pngetahuan di smping bertekad mahu menjaga hati orng. Tak kisah dgn sesiapapun yg pntng ada keikhlasan dan kejujuran dlm stp prhubungan..kalau blh ttp nak pertahankan supaya tiada sengketa, kalau terjadinya juga patah hati, sakit hati, kelukaan, tau berkaitan dgn hati, Insya'Allah sdya upaya tuk baikinya dan pulihkannya...
Itulah sejarah terciptanya nama "Jie Hearty". Hrap semua faham dan tiada prsoalan dlm hati...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan