Nama glamour

Followers

Rabu, 20 April 2011

Hadirmu...


Kehadiran dirimu,

Mengisi kekosongan jiwa,

Membuka pintu hati yang terkunci,

Membawa seribu makna dan pengertian,

Kerna selama ini tidak pernah merasa,

Kehadiranmu sebagai teman istimewa…


Kasih dan sayang tersemai sudah,

Dalam senyumanmu yang menawan,

Akhirnya kutahu dirimu berpura-pura,

Bukan berdusta tetapi kau terpaksa,

Derita yang kau alami sudah sekian lama…


Kini kutahu keadaan dirimu,

Ceria dan gembiramu sekadar luaran,

Dalam hati tersirat seribu kesedihan,

Kau tabah dan sabar dalam ujian,

Sayu dan pilu hatiku dengan kisahmu…


Terkadang aku berfikir sendirian,

Perlukah aku biarkan dirimu keseorangan,

Kerna aku satu-satunya yang mungkin mengerti,

Siapa lagi yang begitu faham akan dikau,

Persoalan itu seringkali muncul,

Namun petunjuk Allah sering kupinta…


Sebelum kutahu kisahmu,

Gembira kerna kehadiranmu,

Kerna aku sememangnya ikhlas,

Menyimpan perasaan dalam hati,

Kerna jiwa manusia ini sentiasa sepi…

Ya Allah!

Kutetapkan keputusanku,

Aku tetap ikhlas dalam meneruskan,

Apa yang terjadi sememangnya ditakdirkan,

Kuterima apa jua keadaan sekarang,

Kerna kuyakin adanya hikmah-Mu…


Kehadiranmu tidak pernah menyusahkanku,

Malah aku gembira kerna dapat mengenalimu,

Seorang yang begitu sabar dan tabah dalam ujian,

Kudoakan penderitaanmu kan berakhir,

Kudoakan dirimu sentiasa bahagia,

Kudoakan dirimu penuh kesabaran,

Kudoakan agar syurga menjadi milikmu…


Usah biarkan dirimu dibuai resah,

Usah biarkan dirimu sentiasa sedih,

Selagi Allah bersamamu,

Yakinlah pada-Nya,

Berserahlah pada-Nya,

Cuma pesananku usahlah putus asa,

Sentiasa berusaha cari penyelesaiannya,

Suatu hari nanti akan ada hasilnya…

Insya’Allah…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan